Yogande kvinna vid havet

Studioliv - yoga i Kungsbacka

Vi erbjuder olika former av yoga centralt i Kungsbacka. Vi har yinyoga, hathayoga och blendyoga. Studioliv har gott om gratis parkeringar och vi har en stor lounge där du kan landa och umgås innan din yoga börjar. Loungen öppnar 30 minuter innan varje yogaklass. Vi finns på Sättarevägen 8 i Kungsbacka i ett kreativt hus tillsammans med musiker, band och träningslokaler. Huset gränsar till åparken med fina promenadstråk.

Varmt välkommen till Studioliv!
Tobias Mattsson

 

Testa oss gratis!
Registrera dig och boka dig här på vårt bokningssystem Momoyoga. Första gången yogar du alltid utan kostnad. 

Yoga är för alla!

Studioliv är en mysig yogastudio centralt i Kungsbacka som har Hathayoga, Yinyoga, Vinyasa flow och Blendyoga på vårt öppna schema.

Hathayoga
I all yoga är andningen och meditationen grunden till helandet och den inre balans som yogan ger oss. Hathayoga är en av de allra äldsta yogaformerna. Hathayoga bygger på välbeprövade positioner och rörelser som stärker hela din kropp. Du följer lärarens instruktioner som är lätta att följa, detta är en yogaform som passar alla.

Blend/Emotereyoga
Enkla basövningar från Hathayoga, Qigong, Kundalini, Yin, Pressure points, Kampsport, Gymnastik, Sistema m.fl Målet är att värma upp kroppen och skapa en mjuk, rörlig, stark och funktionell kropp. Det unika är just vilan mellan övningar för att lära vårt nervsystem skillnaden mellan vila/aktivitet och spänning/avslappning. När vi är varma sitter vi en stund där vi övar på att meditera 5-15 minuter och därefter nedvarvning med några stilla yinpositioner. Bra för hela kroppen och lugnande för sinnet.

Yinyoga
Ett mjukt belastande av kroppen i stilla supportande ställningar som ger
ökad rörlighet och ett lugnt sinne. Vi sitter helt stilla, andas och slappnar av
medans hjärnan får vila från bruset, detta är inte så  lätt som det låter utan kräver att man jobbar med sitt fokus. Yinyogan vill vi komma åt kroppens fascia, bindväv och leder istället för musklerna. Varje position hålls i minst 6-9 minuter eller längre vilket ger kroppen tid att släppa muskellåset vi har för att skydda våra leder och komma långt in i positionen. När vi besöker våra yttre lägen i leder behåller vi och ökar vår rörlighet. Detta skall givetvis ske långsamt och inkännande och vi ser till att vi belastar försiktig och låter tiden göra jobbet. Yinyogan kallades från början för yin-yang yoga och hade mer rörelser, även i dessa tider rör vi oss men mest mellan ställningar för att få igång cirkulationen och för att mjukt värma upp kroppen. Yinyoga kan vara obekvämt och ofta inte den mysiga form av viloyoga man kan tro, men belöningen när man kommer ur en ställning man hållit länge är magisk! Yinyoga är otroligt bra för våra kroppar och välbefinnande.   

Foto: @lindaforshawphotography på Instagram

Studioliv

Sättarevägen 8

434 37 Kungsbacka

info@studioliv.se